Blogger Layouts

Followers

Like Kalau Suka Blog Ini. :)

ah ben & ah yien

Daisypath Anniversary tickers

tip utk pasangan : perkataan yang lazim perempuan gunakan.

1) FINE
perempuan suka gunakan ayat ini untuk menghentikan pergaduhan, lebih2 lg bila dia rasa dia yang betul n anda kena diam. jangan sesekali menggunakan perkataan ini untuk memberikan gambaran rupanya. terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai. sebab ini hanya akan membuatkan anda berdua bergaduh.


2) 5 MINIT
ini sebenarnya setengah jam. ianya sama juga dgn 5 minit dimana perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar.. jadi ini adalah pertukaran yang seimbang..


3) TAKDE PAPE
ini bermakna ade sesuatu dan anda perlu berjaga-jaga! perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar mcm mesin basuh.. selalunya, pergaduhan yang baru dimulakan hanya akan bertahan selama 5 MINIT dan diakhiri dgn FINE!.


4) PERGILAH! (dgn kening terangkat)
ini adalah 1 cabaran yang akan membuatkan si perempuan memjadi marah dengan TAKDE PAPE dan diakhiri dgn FINE. PERGILAH (dgn kening biasa) ini bermakna perempuan tu 'mengalah' atau 'buat je la pape yang awak nak buat sebab sy x kisah'. anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dgn TAKDE PAPE, FINE dan dia akan bercakap kembali dgn anda selepas 5 MINIT apabila dia dah sejuk.


5) OK LAH
ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. OK LAH bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakiti hatinya.. OK LAH selalunya digunakan dengan FINE bersama 'kening yang terangkat'.


6) BUATLAH!
satu ketika dimasa depan dalam masa terdekat anda akan ditimpa masalah yang besar..


7) TERIMA KASIH
seorang perempuan mengucapkan TERIMA KASIH. jangan pengsan. terima dan ucapkan sama2.


8) TERIMA KASIH BANYAK2
ianya berbeza dgn TERIMA KASIH. seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia sudah terlampau marah pada anda. ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan diikuti dgn MENGELUH KUAT. berhati-hati untuk tidak bertanya KENAPA? selepas perempuan itu MENGELUH KUAT kerana ini hanya akan membuat dia berkata TAKDE PAPE.


p/s : berhati2 dgn perkataan yang lazim dikeluarkan leh perempuan ketika gaduh... :)


terima kasih pinjamkan mata dan sila komen ya :D

0 tinggalan jejak: